Renowatorzy i geodeci na stażu zawodowym w Granadzie

Opublikowano: 2024-04-24 18:53

Niestety czas szybko płynie. To już tydzień naszego stażu zawodowego za nami. Zapraszamy do zapoznania się z relacjami i do obejrzenia zdjęć.

15 kwietnia

Geodeci. Dziś nasz pierwszy oficjalny dzień naszej wycieczki do Granady.

Z rana zjedliśmy wszyscy śniadanie i około godziny 10:00 mieliśmy spotkanie informacyjne i pierwsze spotkanie w naszych firmach. Po powrocie wszyscy zjedliśmy obiad, odpoczęliśmy chwilę. Jak zawsze pierwszego dnia nasi pracodawcy wyjaśnili wszystko, co będziemy robić oraz jak działają programy, w których będziemy pracować. Po miłym dniu w biurze wróciliśmy na chwilę do naszego hostelu, a następnie podziwialiśmy piękne uroki Granady .

Mamy nadzieję, że każdy następny dzień będzie tak fajny, jak dzisiejszy oraz że słońce do końca wyjazdu będzie tak przyjemnie grzało. Pozdrawiamy z Hiszpanii

Renowatorzy. Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy wczesnym śniadaniem, po którym Pan Joachim powitał nas i omówił wszystkie ważne kwestie związane z naszym pobytem. Grupa renowatorska wraz z opiekunami pojechała zapoznać się z naszym pracodawcą. Urokliwy warsztat, znajdujący się w kamienicy na tle wysokich gór, prowadzony jest przez przemiłą Hiszpankę, Carmen Jimenez - Pani z pasją opowiedziała nam, czym będziemy się zajmować przez najbliższy czas. Potem wspólnie wróciliśmy w okolice naszego hostelu, a następnie w towarzystwie Pani Jankowskiej zwiedzaliśmy okolicę. Niesamowity bazar, skryty w równie wspaniałych, zabytkowych uliczkach to z pewnością marzenie niejednego turysty. Po obiedzie wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie pięknych uliczek Granady oraz pierwsze zakupy.

16 kwietnia

Renowatorzy.

Hola! Kolejny dzień podróży rozpoczęłyśmy od śniadanka oraz pół-godzinnej podróży autobusem w stronę miejsca naszych praktyk. Pani Carmen wprowadziła nas w świat płaskorzeźby, pokazała dokładnie, których narzędzi używać do określonych rodzajów żłobień oraz przypomniała technikę retuszu na gips maczany. Gdy nadeszła godzina 14, udałyśmy się w drogę powrotną, prosto na stołówkę. Po obiedzie czekał na nas długi i przyjemny spacer w góry w celu odwiedzenia niecodziennego miejsca - punktu osnowy. Pomimo wysokich temperatur powietrza wspinałyśmy się, podziwiałyśmy piękne widoki na słoneczną Granadę oraz robiłyśmy wiele zdjęć. Nie możemy doczekać się następnych wrażeń i przygód, które czekają na nas w tym mieście! Pozdrawiamy gorąco z Hiszpanii.

Geodeci.

Dzień zaczęliśmy od śniadania przy szwedzkim stole. Następnie nasza grupa geodetów pojechała do naszego miejsca praktyk Arcade Studio. Poznaliśmy naszego nauczyciela Marco, z którym zaczęliśmy pracę w programie graficznym Blender. Po praktykach w ramach integracji wróciliśmy pieszo do hotelu, aby następnie udać się na smaczny tutejszy obiad. Po chwili odpoczynku wyruszyliśmy na wycieczkę w góry, by móc obejrzeć panoramę Granady. W ramach odkrycia porannego spaceru pokazaliśmy grupie renowatorów punkt osnowy znajdujący się na szycie tarasu widokowego na górze. Po powrocie do hotelu przyszedł czas na odpoczynek po bardzo intensywnym dniu.

Granada, jak i Geodeci pozdrawiają!

17 kwietnia

Renowatorzy.

Dzisiejszy dzień, zaczęliśmy od wyruszenia na autobus, zawożący nas na praktyki. Całą grupą mile spędziłyśmy czas pracując w naszej ślicznej, przestronnej pracowni. W trakcie przerwy, udało nam się nawet przejść nad pobliski strumyk, który naprawdę zachwycił nas swoją malowniczą czystą wodą. Po udanych, pełnych gipsowych rzeźbień godzinach, wróciliśmy na obiad, po którym znowu ruszyliśmy w drogę. Naszym kolejnym celem był kompleks pałacowy Alhambra. Jest to znany zabytek, którego historia sięga początków XIII wieku i do dziś przyciąga wiele tysięcy turystów. Podczas zwiedzania, szczególną uwagę zwróciłyśmy na architekturę kompleksu - pałace, dziedzińce i rzeźbione z najmniejszymi detalami sale na pewno na długo pozostaną nam w pamięciach. Zmęczone, ale szczęśliwe wróciłyśmy do hotelu, nie mogąc doczekać się co przyniesie kolejny dzień w Granadzie. Do zobaczenia!

Geodeci.

Standardowo zaczęliśmy od pożywnego śniadania w pobliskiej restauracji. Chwilę po śniadaniu udaliśmy się do firmy naszego pracodawcy. Prace w programie Blender zaczęliśmy od przypomnienia przez naszego nauczyciela (Marco) podstawowych funkcji programu. Dzięki poznanym umiejętnością z wczoraj byliśmy w stanie skonstruować model wyspy z latarnią. Poznaliśmy również wiele nowych interesujących funkcji Blendera. Po udanych praktykach zjedliśmy obiad i udaliśmy się na wycieczkę. Podczas jej zwiedziliśmy piękną "Alhambrę" czyli zespół pałacowy który był kiedyś siedzibą żołnierzy w Granadzie. Po długim i wyczerpującym zwiedzaniu oraz kolacji zakończyliśmy kolejny wspaniały dzień w tym pięknym mieście.

18 kwietnia

Standardowo dzień rozpoczęliśmy od obfitego śniadania, po którym poszliśmy na autobus zawożący nas blisko do naszego miejsca praktyk. Na zajęciach kontynuowaliśmy pracę w programie Blender, w którym zaczęliśmy projektowanie osiedla mieszkaniowego. Po udanych praktykach wróciliśmy zjeść obiad i przygotowywaliśmy się do wieczornego spaceru na punkty widokowe i piękny zachód słońca. Po wspólnej wycieczce wróciliśmy z powrotem do naszego miejsca zakwaterowania, zmęczeni podróżą i zachwyceni wrażeniami widokowymi poszliśmy spać. Już nie możemy doczekać się jutrzejszego dnia.

Renowatorzy.

Kolejnego dnia klasycznie wyruszyliśmy z rana na praktyki. Spędziłyśmy wspólnie miło czas dokonując poprawek w naszych płaskorzeźbach oraz rozpoczynając ich malowanie. W trakcie przerwy poznawałyśmy okolice i podziwiałyśmy cudowne widoki. Po powrocie zostałyśmy uraczone pysznym i ciepłym obiadem. Gdy już trochę odpoczęłyśmy, wybrałyśmy się na punkty widokowe. Naszym pierwszym przystankiem był "San Nicolas", gdzie dotarłyśmy razem z grupą geodetów. Miałyśmy tam także przyjemność posłuchać muzyki lokalnych grajków. Kolejnym przystankiem był punkt widokowy "Saint Michael", na który udałyśmy się już tylko z naszą grupą. Miałyśmy cudowne widoki na miasto i góry. Miło spędziłyśmy czas siedząc na wzgórzu podziwiając zachód słońca wraz z panoramą miasta. Po wspaniałym dniu udałyśmy się na kolację do lokalnej restauracji. Późnym wieczorem wyczerpane po całym dniu, ale najedzone wróciłyśmy do hotelu. Z niecierpliwością wyczekujemy wrażeń, które przyniesie nam kolejny słoneczny dzień.

19 kwietnia

Geodeci.

Dzisiaj rano obudziła nas chłodniejsza pogoda niż zwykle, jednak pyszne śniadanie idealnie nas nastawiło na kolejny piękny dzień. Dzisiaj na praktyki nie udało nam się dotrzeć autobusem, wybraliśmy się na spacer, który jeszcze bardziej zapoznał nas z niesamowitą Granadą.

Na miejscu kontynuowaliśmy naukę programu Blender razem z naszym wspaniałym nauczycielem Marco, którego coraz bardziej poznajemy. Atmosfera jest bardzo przyjazna, a wiedzę chłonie się coraz szybciej. Dzisiaj nadal robiliśmy projekt małego miasteczka. Zakończyliśmy naukę chwilę wcześniej przez uprzejmość Marco i fakt, że jest piątek:)

Przez to, że skończyliśmy szybciej zajęcia, poszliśmy całą grupą na spacer, bo pogoda jest naprawdę przecudowna. Dotarliśmy idealnie na lunch, który również nas zachwycił.

Po posiłku mieliśmy chwilę czasu dla siebie, bo po tylu dniach zwiedzania warto chwilę odetchnąć i poczuć hiszpański luz.

Ale nie wytrzymaliśmy długo, bo pod wieczór wyszliśmy sobie na przechadzkę, aby poznać jeszcze więcej zakątków pięknej Granady.

Dzień zakończyliśmy syta, smaczną kolacją. Pomimo luźniejszego dnia i tak był pełen wrażeń. Z niecierpliwością czekamy na to co przyniesie jutro. Pozdrawiamy z Hiszpanii

Renowatorzy.

Dzień zaczęłyśmy od obfitego śniadania, po którym pojechałyśmy na nasze praktyki. Kontynuowałyśmy malowanie płaskorzeźb w naszej pięknej pracowni. Wszystkie są zupełnie inne. Zauważyłyśmy, że każda pasuje do naszych charakterów. W czasie przerwy spacerowałyśmy przy przepięknej rzeczce. Znalazłyśmy także chwilę na leżakowanie. Po zakończeniu pracy poszłyśmy na przystanek, gdzie podziwiałyśmy widoki cudownej okolicy. Następnie pojechałyśmy na pyszny obiad.

Po posiłku wybrałyśmy się na spacer po przepięknym bazarku. Oglądaliśmy także roślinność w tutejszych parkach, które znajdują się w pobliżu naszego hostelu. Na koniec poszliśmy na kolację i po dniu pełnym poznawania malowanych widoków wróciliśmy do hostelu.

20 kwietnia

Ten sobotni poranek zaczęliśmy trochę wcześniej niż w poprzednie dni, ponieważ czekała na nas piękna Córdoba.

Po zjedzeniu naszych ulubionych tostów na śniadanie udaliśmy się do autokaru. W trakcie dwugodzinnej podróży podziwialiśmy cudowne widoki hiszpańskiej przyrody i w mgnieniu oka zawitaliśmy w Córdobie. W tym znanym na całym świecie starym mieście wpisanym na listę światowego dziedzictwa UNESCO poznaliśmy kolejny odłam cudownej hiszpańskiej kultury. Teraz już wiemy, dlaczego Córdoba jest znana na całym świecie. Architektura tego miasta jest uniwersalna i zachwyca sobą.

Nasz spacer rozpoczęliśmy od cudownego Mostu Rzymskiego leżącego nad rzeką Gwadalkiwir. Następnie podążaliśmy pięknymi kwiatowymi uliczkami podziwiając przy tym wiele przykuwających oko zabytków m.in. Mezquita Katedra, Plac de Viana i Alcazár.

Po całym dniu zwiedzania wróciliśmy do naszej cudownej Granady. Po zjedzeniu pożywnej i apetycznej kolacji wróciliśmy do pokoi i wspólnie się integrowaliśmy grając w gry.

Pozdrowienia z cieplutkiej Hiszpanii

21 kwietnia

Naszą przygodę rozpoczęliśmy od śniadania, a następnie udaliśmy się do autokaru. W trakcie 2 godzinnej podróży, mogliśmy podziwiać piękne widoki na góry oraz pola. Na miejscu czekał już na nas pan przewodnik, który pokazał nam najważniejsze zabytki i miejsca w Maladze, takie jak teatr rzymski czy Katedrę La Encarnación. Zobaczyliśmy też miejsce, w którym mieszkał Pablo Picasso i przedszkole, do którego uczęszczał. Renowatorzy mieli również okazję przysiąść się przy malarzu. Następnie udaliśmy się do regionalnych restauracji. Po smacznych posiłkach poszliśmy nad morze, by skorzystać z ciepłej wody i idealnej pogody. Po godzinie spędzonej na plaży, czekał na nas autokar. W drodze powrotnej czas umilała nam rozmowa i niesamowite widoki. Po chwili na odetchnięcie czekała na nas kolacja.