Klas IVC na wycieczce w Krakowie

Opublikowano: 2024-04-21 11:51

17 kwietnia 2024 roku, skoro świt, wyruszyliśmy z Bydgoszczy do Krakowa.

Podróż minęła nam bardzo szybko mimo, że w pociągu spędziliśmy 6 godzin. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Kazimierza, ponieważ tam znajdował się nasz hostel. Piękną ulicą Szeroką dotarliśmy do Synagogi Remuh oraz starego cmentarza żydowskiego. Potem zwiedziliśmy Kościół Bożego Ciała i spacerowaliśmy po urokliwych i klimatycznych uliczkach Kazimierza. Zawędrowaliśmy także na Stary Rynek i podziwialiśmy Sukiennice, Kościół Mariacki oraz Kościół św. Wojciecha. Następnego dnia udaliśmy się do Muzeum Czartoryskich, gdzie między innymi, mogliśmy podziwiać Damę z gronostajem Leonarda da Vinci. Wcześniej zwiedziliśmy kościół pw. Św. Piotra i Pawła i zobaczyliśmy, jak działa wahadło Foucaulta.  Odwiedziliśmy także Dom Jana Matejki, w którym mieliśmy okazję obejrzeć przedmioty codziennego użytku i pamiątki po artyście i jego najbliższych. Oczywiście nie mogliśmy zapomnieć o Wawelu, zwiedziliśmy tam Katedrę, Dzwon Zygmunta, Groby Królewskie oraz dziedziniec Zamku Królewskiego. Spacerem po Bulwarach Wiślanych, odwiedzając Smoka Wawelskiego, wróciliśmy na Kazimierz.

Następnego dnia spacerowaliśmy ulicą Franciszkańską, aby dotrzeć do Collegium Maius – najstarszego budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zwiedziliśmy także Muzeum w Sukiennicach, w którym podziwialiśmy dzieła Władysława Podkowińskiego, Józefa Pankiewicza, Jana Stanisławskiego oraz Leona Wyczółkowskiego. Na Placu Mariackim wysłuchaliśmy hejnału z wieży, a potem zwiedziliśmy Bazylikę Mariacką, a w niej Ołtarz Wita Stwosza. Ostatni spacer w Krakowie zakończyliśmy wizytą w Bazylice Świętego Michała Archanioła - Sanktuarium Męczeństwa Świętego Stanisława na Skałce.

W ciągu tych trzech dni udało nam się sporo zobaczyć, ale to i tak zapewne nie wszystko.