Wycieczka w Góry Stołowe i do Pragi

Opublikowano: 2018-10-15 20:49

Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Kłodzka oraz Kopalni w Złotym Stoku.

Następny dzień poświęciliśmy poznaniu uroków czeskiej Pragi. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od odwiedzin Klasztoru na Strahovie wraz z najpiękniejszą biblioteką klasztorną w Czechach. Na Hradczanach, siedzibie prezydenta Czech, byliśmy świadkami uroczystego powitania prezydenta Mołdawii. Odwiedzając Pragę nie można pominąć największej atrakcji miasta czyli średniowiecznego Mostu Karola. Podróżując magicznymi uliczkami Pragi wszędzie mijaliśmy miejsca, w których mieszkał, którymi przechadzał się i o których pisał Franz Kafka. Należy wspomnieć tu o Katedrze na Hradczanach, Złotej Uliczce czy Starym Mieście. Praga to piękne miasto, w którym tworzyło też wielu artystów, których dzieła można podziwiać w całym mieście. Klimat Pragi tworzy nie tylko piękna i ciekawa architektura, ale również interesujące rzeźby Davida Cernego. Jedną z nich mieliśmy okazję podziwiać w Miejskiej Bibliotece. Praga nas zachwyciła i marzymy o tym, żeby tu znowu powrócić.

Trzeci dzień poświęciliśmy na wyprawę w Góry Stołowe zdobywając najwyższy jego szczyt Szczeliniec Wielki oraz przeciskając się przez labirynt Błędnych Skał. Dzień zakończyliśmy w muzeum zabawek w Kudowie Zdroju.

Ostatniego dnia zwiedzaliśmy Zamek Grodno, a w drodze powrotnej nie mogliśmy pominąć słonecznego Wrocławia.