MISTRZOSTWA ŚWIATA MŁODYCH DEKARZY W RYDZE 12-16.11.2018 - dzień pierwszy i dzień drugi

Opublikowano: 2018-11-14 21:17

Dzień pierwszy (13.11.2018)

O godz. 6.00 wyjeżdżamy z parkingu Zespołu Szkół Budowlanych. Towarzyszą nam: nasi nauczyciele, Pan Ryszard Piwowski wraz z przesympatyczną żoną, Pan Marcin Jałowiec z firmy VELUX, Pan Wojciech Ozdyk z firmy WOJDACH. Przybyliśmy do Rygi o godz. 19.00 czasu polskiego.

Dzień drugi (14.11.2018)

Po śniadaniu o godz. 9.30 czasu łotewskiego wyruszamy spod hotelu na halę International Exhibition Center. Wchodzimy na czele 50 osobowej grupy z Polski, którzy kibicują naszym reprezentantom. My kibicujemy wszystkim naszym reprezentantom, ale najbardziej absolwentom naszej szkoły, którzy reprezentują Kujawy i Pomorze- Marcin i Kamil Gratkowscy. Dzisiejsze zasadnie polegało na wykonaniu makiety dachu stromego z dachówką płaską.

Z naszym mentorem Panem Ryszardem Piwowskim przeszliśmy po wszystkich stanowiskach na których były wykonywane zadania przez uczestników z różnych krajów m.in.: Chin, Szwajcarii, Węgier, Austrii, Wielkiej Brytanii. Odwiedziliśmy także stanowiska wystawiennicze firm: VELUX, FAKRO, Makita, BLACHOTRAPEZ, RHEINZINK. Kolega Sebastian w firmie FAKRO w rozgrywkach rzutów karnych wygrał dwa pluszowe żółwie.

Po zakończeniu kibicowania ruszyliśmy autokarem z przewodnikiem zwiedzać Rygę: Stare Miasto, Dom Bractwa Czarnogłowych, zespół średniowiecznych kamieniczek, Kościół Św. Jakuba, budynek parlamentu, Pomnik Wolności. Po intensywnie spędzonym dniu wróciliśmy do hotelu na relaks i odpoczynek.